19 jul 2022

Hasselaar ontdekt deze zomer zijn geschiedenis

Hoe goed ken je de geschiedenis van de stad waarin je dagelijks vertoeft? Met de lancering van de campagne ‘Voer voor vinstermikken’ wil Het Stadsmus de liefde voor de Hasseltse geschiedenis aanwakkeren. Via een communicatiecampagne met intrigerende weetjes zal Het Stadsmus je meevoeren tot in het Hasselt van de vorige eeuwen. Bovendien krijg je een unieke inkijk in de historie van onze provinciehoofdstad.

 

Affiches, advertenties gedrukt en online, sociale media, stoepborden aan de standbeelden,… de Hasselaar zal deze zomer niet naast deze campagne kunnen kijken. Deze campagne zuigt je naar de website waar Hasselaren alle verhalen kunnen ontdekken en zich voor de nieuwsbrief kunnen inschrijven om alle verhalen en meer erfgoednieuws in hun inbox te ontvangen.

 

Waarom Jagger, J.Llo en Jay-Z wel eens merci mogen zeggen:

We nemen onze muziek vandaag overal mee naartoe. Maar dat was ooit wel anders. Tot een knap ingenieursteam in het ontwikkelingslabo op de Philipssite in Hasselt vrij spel kreeg. De sky bleek the limit. Miljoenen oren aanhoorden hun eerste uitvinding uit 1963. Geen wonder dat Jagger, J.Lo én Jay-Z wel eens merci mogen komen zeggen!

Kan je al raden welk muzikaal draagbaar product in de jaren 60 in miljoenvoud van de Philipsband rolde?

Antwoord: ed ettessac

De zomerperiode is het ideale moment om de musea in je eigen stad te bezoeken. “Vaak ga je op vakantie een museum bezoeken. Met deze campagne willen we de Hasselaar er toe aanzetten om ook de musea in eigen stad te bezoeken", zegt schepen van cultuur Nele Kelchtermans.

 

Het Stadsmus krijgt volgende beleidsperiode een nieuwe invulling. Via deze campagne wil Het Stadsmus al een eerste voorproefje houden om te onderzoeken welke verhalen populair zijn en om te experimenteren met de techniek van storytelling.

 

“We kozen bewust voor storytelling omdat een goed verhaal meer blijft hangen en tot de verbeelding spreekt. Een ideale strategie om de Hasselaar te verbinden met zijn verleden,“ zegt Ann Delbeke, directeur van Het Stadsmus.

Reacties

Vennligst sjekk din e-post og klikk på lenken for å bekrefte din nye e-postadresse.
Cookies op groen.be

Groen gebruikt functionele en analytische cookies die noodzakelijk zijn om de website goed te laten functioneren. Deze cookies verwerken geen persoonsgegevens en hier is geen toestemming voor nodig.

Als je daarvoor toestemming geeft, maken we ook gebruik van marketingcookies. Die stellen ons in staat om de website beter af te stemmen op jouw voorkeuren.

Je kunt je instellingen altijd weer wijzigen op de pagina over de cookies.

Voorkeuren aanpassen
Alle cookies accepteren